وكيل متخصص در مشهد وكيل متخصص در مشهد .

وكيل متخصص در مشهد

نكات مفهومي طلاق


مطابق ماده 1119 قانون مدني:
«طرفين عقد مي‌توانند علاوه بر عقد نكاح يا هر عقد لازم ديگري، هر شرطي را كه مخالف با مقتضاي عقد مزبور نباشد، شرط كنند، مانند اينكه هرگاه شوهر زن ديگري بگيرد يا در مدت معيني غايب شود. مهلت يا ترك انفاق يا سوء قصد به جان زوجه يا سوء رفتار به گونه اي كه زندگي با يكديگر غير قابل تحمل شود، اثبات تحقق شرط در دادگاه و صدور رأي قطعي بر عهده زوجه و وكيل ميباشد. .
در اين ماده توضيح داده شده است كه طرفين مي توانند در صورت عدم مغايرت با شرايط مندرج در عقد، ضمن عقد ازدواج خود، عقد نيز ببندند. حال در صورت عدم احراز شروط عقد از سوي زوج، زن مي تواند با مراجعه به دادگاه و با اثبات ادعاي خود مبني بر عدم رعايت شرايط ضمني يا ضمني، تقاضاي طلاق كند. عقد لازم توسط شوهر، اخذ حكم طلاق. .
طبق ماده 1129 قانون مدني:
«در صورتي كه زوج از دادن نفقه امتناع كند و امكان اجراي حكم و الزام او به پرداخت نفقه وجود نداشته باشد، زن مي تواند براي طلاق به حاكم رجوع كند و حاكم زوج او را به طلاق اجباري مي كند، همچنين اين امر نيز وجود دارد. در صورتي كه شوهر قادر به دادن نفقه نباشد».

در اين ماده يكي از حقوق انكارناپذير زن در نكاح كه نفقه در دوران عقد است به صراحت ذكر شده است. بر اساس اين قانون در صورتي كه مرد توانايي نفقه زوجه را نداشته باشد، زوجه مي تواند با استناد به اين قانون از دادگاه حكم طلاق بگيرد. البته درخواست طلاق و اخذ اين حكم بدون رضايت مرد امري نيست كه به راحتي و يا توسط فرد غير متخصص انجام شود. بنابراين، شما نياز به مشاوره حقوقي طلاق داريد تا شما را در مسير درست راهنمايي كند.

آخرين شرطي كه در اينجا قصد بررسي آن را داريم موضوعي است كه زندگي هاي بسياري را درگير كرده است و آن عسر و حرج بر زوجه است. گاهي اوقات زندگي زناشويي آنقدر زن را در تنگنا قرار مي دهد كه چاره اي جز طلاق ندارد.

مطابق ماده 1130 قانون مدني:
اگر مدت عقد موجب عسر و حرج زوجه باشد، مي تواند به حاكم شرع مراجعه و تقاضاي طلاق كند. در صورتي كه عسر و حرج مذكور در دادگاه ثابت شود، دادگاه مي تواند زوج را به طلاق اجباري كند و در صورت عدم امكان، زوجه با اذن حاكم شرع طلاق مي گيرد.

تبصره (1397/04/29) - عسر و حرج موضوع اين مقاله به وجود آمدن حالتي است كه ادامه زندگي را براي زوجه سخت و تحمل آن را مشكل مي كند. مشاوره حقوقي در طلاق نياز آنان است و موارد زير در صورت احراز دادگاه صالح از مصاديق عسر و حرج محسوب مي شود:

ترك زندگي خانوادگي همسر براي شش ماه متوالي يا نه ماه متناوب در يك سال بدون عذر موجه.
اعتياد زوج به يكي از انواع مواد مخدر و يا اعتياد وي به مشروبات الكلي كه موجب اختلال در زندگي خانوادگي شده و امتناع يا عدم امكان اجبار وي به ترك در مدتي كه پزشك براي ترك اعتياد لازم تشخيص داده است.
با مفهوم عسر و حرج يا عسر و حرج از نظر قانون آشنا شديم. اما همانطور كه به صراحت اشاره شد زوجه بايد در هر حال بتواند ادعاي خود را به دادگاه صالح ثابت كند. در صورتي كه مدارك ارائه شده قانع كننده نباشد و دادگاه حكم طلاق را صادر نكند، زن مجبور به بازگشت به زندگي سابق خود مي شود و انجام مجدد مراحل طلاق مي تواند به يك عمل طاقت فرسا تبديل شود. بنابراين با انجام مشاوره حقوقي طلاق و مراجعه به وكيل مجرب نه تنها مي توانيد روند طلاق را سريعتر طي كنيد، بلكه اين روند طاقت فرسا را ​​نيز براي خود بسيار آسان كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۵:۴۴ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

مشاوره حقوقي طلاق


در جوامع امروزي خانواده و مسائل مربوط به خانواده از مهم ترين مسائلي است كه در اولويت قرار دارد. تشكيل خانواده اساساً با ازدواج زن و مرد شروع مي شود و در نتيجه بچه دار شدن گسترش مي يابد. با اين حال، هر ازدواجي ممكن است به دلايل مختلف از جمله عدم درك متقابل، دعوا و مسائل زناشويي و حتي مسائل خارج از خانواده شكست بخورد. گاهي با مراجعه به مشاور مي توان اين مشكلات را تا حدودي برطرف كرد. اما گاهي پيش مي آيد كه با وجود تمام تلاش هاي طرفين براي برقراري مجدد رابطه، موفقيتي حاصل نمي شود و ازدواج با شكست مواجه مي شود. اينجاست كه بحث طلاق مطرح مي شود و طرفين سعي مي كنند با توافق و شايد هم عدم توافق آن را به دست آورند. طلاق همچنان در جامعه ما مذموم و سرزنش است، هرچند در سال هاي اخير گام هاي مثبتي در جهت پذيرش اين امر از سوي جامعه برداشته شده است. در ادامه به تعريف طلاق، نحوه عمل و روند پيگيري آن مي پردازيم و دليل نياز شما به مشاوره حقوقي طلاق را قبل از هر اقدامي ذكر مي كنيم.

طلاق چيست؟
طبق ماده 1120 قانون مدني:

«عقد با فسخ يا طلاق يا با انقضاي مدت عقد منحل مي‌شود».

طلاق به معناي پايان قانوني ازدواج و جدايي زوجين از يكديگر است. بدين معنا كه زندگي مشترك زوجين به پايان رسيده و كليه حقوق و تكاليف زوجه (مانند تبعيت زن از مرد و پرداخت نفقه در طول زندگي زناشويي) نيز از دوش طرفين برداشته مي شود.

تفاوت طلاق و فسخ نكاح
طلاق به اين معناست كه عقد ازدواج به درخواست طرفين منحل مي شود. بطلان نكاح به اين معناست كه شرايط ازدواج از ابتدا درست نبوده و عقد نكاح وجود نداشته است. به عبارت ديگر در طلاق عقد نكاح به طور صحيح و با شرايط مقرر انجام مي شود و سپس اعتبار خود را از دست مي دهد و به تصميم يكي يا هر دو طرف از بين مي رود. در حالي كه در بطلان طلاق به دليل فقدان شرايط لازم، عقد نكاح به هيچ وجه منعقد نشد. همچنين در طلاق بايد حقوق طرفين ازدواج به طور كامل ادا شود و زوجين موظفند تا زمان صدور حكم طلاق به وظايف زناشويي خود نسبت به يكديگر عمل كنند. در حالي كه در فسخ نكاح هيچ يك از آثار نكاح اسلامي بر طرفين تحميل نمي شود و هيچ تكليف و تعهدي در قبال يكديگر ندارند.
طلاق توافقي و غير توافقي
طلاق توافقي طلاقي است كه در آن طرفين به طلاق توافق مي كنند و هر دو به جدايي از يكديگر رضايت مي دهند. اين در حالي است كه در طلاق غير توافقي يكي از طرفين مي خواهد از هم جدا شود و طرف ديگر از اين اقدام ناراضي است. از آنجايي كه طلاق يك امر صوري است، به هر حال در هر دو نوع طلاق بايد مراحل قانوني و تشريفات قانوني تا صدور حكم طلاق توسط دادگاه خانواده و صدور حكم طلاق طي شود. اما به طور كلي طلاق توافقي آسانتر و سريعتر از طلاق توافقي است. در نظر داشته باشيد كه طلاق توافقي نيست كه بلافاصله پس از درخواست طرفين واقع شود، زيرا در هر صورت دادگاه خانواده تا زمان صدور طلاق مراحل خود را طي مي كند و توافق طرفين در اين روند تاثيري ندارد. . اگر شما و همسرتان بر سر طلاق توافقي داريد، بهتر است قبل از هر اقدام طلاق با توافق نامه مشورت كنيد و سپس درخواست طلاق بدهيد.
اما در طلاق هاي غير توافقي شرايط درخواست طلاق كمي متفاوت است. در طلاق توافقي از آنجايي كه يكي از طرفين با اين كار موافقت نمي كند، فرد متقاضي طلاق بايد بتواند قاضي و دادگاه خانواده را متقاعد كند كه ادامه زندگي با شرايط موجود غيرممكن است. البته اين اقناع بايد بر اساس دلايلي باشد كه از نظر قانون و قاضي منطقي و صحيح باشد. به همين دليل در طلاق غير توافقي نياز به وكيل طلاق بيشتر احساس مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۱:۳۴ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

نحوه محاسبه نفقه زن


در صورتي كه زن و مرد بر سر ميزان نفقه توافق كرده باشند در اين صورت نيازي به مراجعه به مراجع ذيربط نيست. اما در صورت عدم توافق در مورد آن، شكايت در شوراي حل اختلاف مطرح مي شود. در اين صورت دادگاه شخصاً وارد شده و نفقه زن را محاسبه مي كند. گاهي ممكن است به درخواست طرفين، پرونده تعيين نفقه به كارشناس مربوطه ارجاع شود كه نفقه با توجه به شرايط زن اعم از سن، تحصيلات و شرايط خانوادگي تعيين مي شود. اگر ميزان نفقه را كم مي دانيد مي توانيد از طريق وكيل نفقه خود قبض افزايش آن تهيه و به دادگاه ارسال كنيد. همچنين اگر نفقه ثابت براي شما سنگين است مي توانيد براي كاهش نفقه قبض بنويسيد و به دادگاه ارائه دهيد. در تمامي اين موارد بهتر است از وكيل نفقه كمك بگيريد تا روند كار خود را تسريع و تسهيل كند.

يكي از مواردي كه در طرح دعواي مطالبه نفقه احساس مي شود، حضور وكيل مجرب نفقه است. زيرا وكيل از تمامي مراحل و راه هاي مطالبه نفقه آگاه بوده و از مسير صحيح وارد مي شود. بهترين وكيل نفقه كسي است كه شرايط شما را به درستي ارزيابي كرده و مداركي براي اثبات آن به دادگاه تهيه كند. لازم به ذكر است كه ديدگاه شما از ديدگاه يك وكيل بسيار متفاوت است و مسيري كه طي مي كنيد ممكن است با مسير يك وكيل متفاوت باشد و قطعاً اين متخصص است كه بهترين ها را از نظر حقوقي تشخيص مي دهد. از ديد مطالبه حق و به دست آوردن آن ممكن است كار آساني نباشد، اما قانون بسيار ساده است. مراجعه به متخصصي كه وكيل نگهداري در اين زمينه است، راهي براي احقاق حقوق شماست.
شرايط عدم پرداخت نفقه زوجه
در ماده 1108 قانون مدني آمده است:

اگر زن بدون مانع مشروع از انجام وظايف زوجيت امتناع كند، مستحق نفقه نخواهد بود.»

البته منظور از اين ماده اين نيست كه پرداخت نفقه منوط به انجام تكاليف زوجيت است، بلكه منظور اين است كه نفقه بايد پرداخت شود مگر اينكه زوجه به وظايف زوجيت عمل نكند. اما اگر زن از شوهر خود تمكين نكند، خيانتكار شناخته مي شود و طبق قانون مستحق نفقه نخواهد بود. وكيل نفقه راهنماي شماست.

همچنين در مقاله بعدي به آن اشاره شده است:

«نفقه زن مطلقه در مدت عده بر عهده شوهر است، مگر اينكه طلاق در حال وقوع باشد، اما اگر عده ناشي از فسخ نكاح يا طلاق باشد، زن حق نفقه ندارد مگر اينكه طلاق در حال وقوع باشد. در صورت بارداري از شوهر كه در اين صورت تا زمان لقاح حق نفقه خواهد داشت.

طلاق رجعي به طلاقي گفته مي شود كه در آن طرفين تا پايان مدت فرصت دارند به يكديگر رجوع كنند در حالي كه در طلاق فوري جدايي بلافاصله صورت مي گيرد. حال اگر طلاق رجعي باشد زن تا پايان دوره حق نفقه دارد مگر اينكه به وظايف خود عمل نكند (از شوهر تبعيت نكند، تمكين نكند و ...). اگر طلاق دوطرفه باشد يا نكاح باطل شده باشد زن ديگر مستحق نفقه نيست (مگر اينكه در ضمن عقد نفقه نگرفته باشد كه در اين صورت مي تواند نفقه ضمن عقد را از طريق دادگاه مطالبه كند). اگر زني پس از طلاق از شوهر خود حامله باشد تا زمان تولد فرزند حق دريافت نفقه دارد. اگر همسر شما طبق قانون مستحق دريافت نفقه نيست، اما آن را درخواست كرده است، براي دفاع در برابر درخواست نفقه به وكيل نياز داريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۶:۱۹ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

نفقه و تعريف و انواع آن

 

نفقه و تعريف و انواع آن


در اسلام و بر اساس احكام آن، به محض انعقاد عقد، تعهداتي بر دوش طرفين گذاشته مي شود كه تحت هيچ شرايطي نمي توانند از آن اجتناب كنند و اين يكي از مهم ترين ويژگي هاي عقد نكاح اسلامي است. از آنجايي كه اين حقوق و تكاليف در قوانين اسلامي به صراحت ذكر شده است، به دليل اسلامي بودن در حقوق ايران نيز وجود دارد و ضمانت اجرا براي آنها تعيين شده است. يكي از حقوقي كه بايد توسط زوج به زن پرداخت شود، مهريه و نفقه در دوران عقد است. البته با وجود اينكه اين حقوق واجب است، گاهي دريافت آن آسان نيست. در اين مقاله به بررسي موضوع نفقه زوجه، ميزان آن، نحوه محاسبه و وظايف وكيل نفقه مي پردازيم.

نفقه اقارب
نفقه اقارب نفقه اي است كه طبق ماده 1196 به اقارب در خط عمودي اعم از صعودي (مانند پدر و مادر) و نزولي (مانند اولاد) تعلق مي گيرد. اين نفقه توسط پسر خانواده به والدين تعلق مي گيرد و در صورت داشتن فرزند به فرزندان نيز تعلق مي گيرد. شرايط اخذ نفقه اقارب طبق ماده ۱۱۹۷ به شرح زير است:

«كسي مستحق نفقه است كه مالي نداشته باشد و نتواند از طريق اشتغال وسيله امرار معاش را تأمين كند».

همچنين شرط ديگري كه مربوط به وضعيت مرد است در مطلب بعدي ذكر شده است:

«كسي در صورت توانايي در انفاق، مكلف به انفاق است، يعني مي‌تواند نفقه بدهد بدون اينكه در امر معيشتي از اين حيث دچار مشكل شود، توانايي او، تمام تعهدات و وضعيت زندگي شخصي‌اش در جامعه مشخص شود. در نظر گرفته شود."

با توجه به مواد مذكور، نفقه اقارب منوط به تمكن مالي واقف و عدم توانايي نفقه گيرنده است كه البته در صورت لزوم اثبات آن بر عهده مرجع صالح قضايي است. اين شرايط
در ماده 1199 قانون مدني چنين آمده است:

«نفقه فرزندان بر عهده پدر است، پس از فوت پدر يا عدم قدرت او، با رعايت خويشاوندان بر عهده اجداد پدري است؛ اگر پدر و جد پدري نباشد. يا ناتواني آنها نفقه به عهده مادر است و در صورت زنده بودن يا ناتواني مادر نفقه اجداد و اجداد مادري و جد و جد پدري بر عهده اقارب مي باشد و اگر چند نفر از اجداد مذكور و پدربزرگ و مادربزرگ از نظر ميزان خويشاوندي مساوي هستند، بايد نفقه را به نسبت بدهند.

طبق ماده فوق در حالت عادي پرداخت نفقه بر عهده پدر است و در صورت نبودن پدر به عهده پدربزرگ و در صورت نبودن جد به عهده پدر جد مي باشد. . در صورت عدم وجود هيچ يك از فرزندان، نفقه به عهده مادر است، در صورتي كه مادر وجود داشته باشد و توانايي تأمين داشته باشد. در غير اين صورت نفقه بر اجداد مادري و جد پدري آنها (جد مادري) تعلق مي گيرد. اگر هر يك از خيرين از نظر پرداخت نفقه مساوي باشند، نفقه بر همه آنها واجب است و بايد مقدار آن را بين خود تقسيم كنند.
حمايت از همسر
اما نفقه زوجه كه گاهي مطالبه آن مشكل است. به همين دليل برخي از همسران براي مطالبه حقوق قانوني و شرعي خود به دنبال وكيل نفقه همسر مي گردند. ما اطلاعات بيشتري در اين مورد در اختيار شما قرار خواهيم داد.

طبق ماده ۱۱۰۷ قانون مدني

نفقه عبارت است از كليه نيازهاي متعارف و متناسب با موقعيت زن از قبيل مسكن، لباس، غذا، اثاثيه منزل و هزينه هاي پزشكي و بهداشتي و خدمتكاران در صورت عادت يا نياز ناشي از كمبود يا بيماري.

پرداخت نفقه زوجه الزامي است و عدم پرداخت آن ضمانت قانوني دارد. مثلاً در ماده 1129 قانون مدني آمده است.

«در صورت امتناع زوج از دادن نفقه و عدم اجراي حكم و الزام او به پرداخت نفقه، زوجه مي‌تواند براي طلاق به حاكم رجوع كند و حاكم زوج او را مجبور به طلاق كند، همين‌طور است. اگر شوهر قادر به پرداخت نفقه نباشد».

بنابراين طبق اين قانون در صورت عدم پرداخت نفقه زوجه مي تواند دادخواست طلاق بدهد و خود را مطلقه اعلام كند. البته در اينجا نيز زوج بايد نفقه ايام عقد را كه نپرداخته است بپردازد كه ميزان آن را دادگاه صالح محاسبه مي كند. لازم به ذكر است كه اگرچه مواد قانوني صراحتاً زوجه را از دريافت نفقه حمايت مي كند، اما در عمل ممكن است دريافت اين حق كار آساني نباشد. به همين دليل به شما پيشنهاد مي شود در صورتي كه قصد طرح دعوي در اين مورد را داريد، اقدام لازم را انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۵:۱۸ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

مجازات كلاهبرداري


در ادامه ماده 1 قانون تشديد مجازات ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري مجازات كلاهبرداري به شرح زير تعيين شده است.

علاوه بر انكار اصل مال به صاحب آن به حبس از ۱ تا ۷ سال و پرداخت جزاي نقدي معادل مبلغ دريافتي محكوم خواهد شد.

همچنين در مورد مجازات كلاهبرداران در امور حكومتي چنين نوشته شده است:

«در صورتي كه مرتكب از طرف سازمان ها و مؤسسات دولتي يا وابسته به دولت يا شركت هاي دولتي يا شوراها يا شهرداري ها يا مؤسسات انقلابي و به طور كلي نيروهاي سه گانه و نيز نيروهاي مسلح و مؤسسات و مؤسسات، از عنوان يا سمت مأموريت تخلف كند. منصوب شده خدمات عمومي را پذيرفته باشد يا جرم با استفاده از تبليغات عمومي از طريق رسانه هاي گروهي مانند راديو، تلويزيون، روزنامه ها و مجلات يا سخنراني در مجامع يا انتشار آگهي هاي چاپي يا مكتوب انجام شده باشد يا مرتكب آن كارمندان دولت باشند. يا مؤسسات و سازمان هاي دولتي يا وابسته به دولت يا شهرداري ها يا سازمان هاي انقلابي يا به طور كلي از قواي سه گانه و نيز نيروهاي مسلح و مأموران وظيفه عمومي علاوه بر رد اصالت مال به مالك به حبس از ۲ تا ده سنوات و انفصال دائم از خدمات دولتي و پرداخت جريمه نقدي معادل پولي كه دريافت كرده محكوم خواهد شد. يك وكيل كلاهبردار هميشه در كنار شما خواهد بود.

در تبصره 1 اين ماده در مورد تخفيف يا تخفيف مجازات آمده است: «در كليه موارد مذكور در اين ماده در صورت وجود شرايط و كيفيات اختصاري، دادگاه مي تواند با اعمال ضوابط مربوط به تخفيف مجازات را به مجازات برساند. مرتكب فقط تا حداقل مجازات مقرر در اين ماده مي تواند موجب تخفيف (حبس) و انفصال دائم از خدمات دولتي شود ولي نمي تواند حكم به تعليق اجراي مجازات بدهد.

همچنين در تبصره ۲ اين ماده آمده است: «مجازات شروع به كلاهبرداري حداقل مجازات مقرر در همان مورد خواهد بود و در صورتي كه خود عمل نيز جرم باشد، شروع كننده به مجازات آن جرم محكوم خواهد شد. همچنين."

البته گاهي ممكن است فردي در هر پست يا عنواني به دروغ متهم به كلاهبرداري شود. از آنجايي كه مجازات تعيين شده براي كلاهبرداري به هيچ وجه سبك نيست و متهمان را تا پايان عمر درگير مي كند، بايد با مستندات كافي از اتهام كلاهبرداري دفاع كرد.
سرقت و كلاهبرداري مرتبط با كامپيوتر
با توسعه شبكه هاي مرتبط با كامپيوتر و اينترنت، قطعا افرادي سودجو پيدا خواهند شد كه به قصد سرقت پول به غير از شبكه، مردم را فريب داده و اموال آنها را به گروگان مي گيرند.

در اين مورد در ماده 741 قانون مجازات اسلامي آمده است:

«هركس به طور غيرقانوني از سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي با ارتكاب اعمالي مانند ورود، تغيير، پاك كردن، ايجاد يا توقف داده ها يا اختلال در سيستم، پول يا اموال يا منافع يا خدمات يا امتيازات مالي براي خود يا ديگري استفاده كند، علاوه بر انكار دارايي صاحب آن به حبس از يك تا پنج سال يا جزاي نقدي از بيست ميليون (20.000.000) ريال تا يكصد ميليون (100.000.000) ريال يا هر دو محكوم خواهد شد.
نكاتي در مورد كلاهبرداري
1- صرف دروغ بدون استفاده از وسايل متقلبانه موجب جرم كلاهبرداري نمي شود زيرا عرفا تنها دروغ و حيله و تقلب را نمي شناسند.

2- نيرنگ و تدليس در كلاهبرداري با ترك فعل محقق نمي شود. اگر شخصي شركتي را با ضرر بفروشد اما از گفتن وضعيت شركت به خريدار خودداري كند، آن شخص مرتكب كلاهبرداري نشده است. اما اگر همين فرد با توسل به ترفند و كلاهبرداري شركت خود را در وضعيت مالي عالي نشان دهد و شركت خود را بفروشد، مرتكب كلاهبرداري شده و مي تواند عليه او شكايت كند.
3- گرفتن مال غير در كلاهبرداري مستلزم تحقق دو چيز است:

خسارت مالي به قرباني
سود مالي كلاهبردار يا شخص مورد نظر او
با توجه به شرايط ذكر شده، اگر شخصي در حين عمل به مال كسي آسيب برساند، هر چند با متقلبانه باشد، اگر براي نفع مالي مبارزه كرده باشد، مرتكب كلاهبرداري نشده است. تصور كنيد شخصي با ابزارهاي كلاهبرداري، شخص ديگري را فريب مي دهد كه پولي كه خريده جعلي و بي ارزش است. اگر خريدار مال را از بين ببرد يا رد كند، كلاهبرداري صورت نگرفته است، اما اگر متقلب با حيله و حيله، مال را از خريدار تصاحب كند، به دليل منفعت مالي كه مي برد، كلاهبردار محسوب مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۰:۰۲ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

وكيل شكايت كلاهبرداري

در طول تاريخ همواره افرادي بوده اند كه به حق خود راضي نبوده و با توسل به ابزار سعي در تصرف اموال ديگران داشته اند. وجود اين افراد باعث شده است كه قانونگذاران همواره سعي در منع اين اعمال و مجازات آنها داشته باشند. يكي از مواردي كه متأسفانه امروزه بسياري از افراد به آن دچار مي شوند، كلاهبرداري است. تعداد افرادي كه مرتكب اين عمل مي شوند كم نيست، به همين دليل قانون به طور ويژه با آن برخورد كرده و با توجه به شدت و ميزان آن مجازاتي براي مرتكبان تعيين كرده است. اين قانون باعث شده مردم براي بازگرداندن اموال خود به دستگاه قضايي مراجعه كنند. اما از آنجايي كه برخي از اين كلاهبرداري ها با مبالغ هنگفتي انجام مي شود، پرونده هاي مربوط به آن و بازپس گيري وجوه دشوارتر مي شود. در اين صورت است كه نياز به كارشناس در اين زمينه كاملا احساس مي شود و آسيب ديدگان براي نوشتن دادخواست و طرح دعوي به وكيل شكايت كلاهبرداري مراجعه مي كنند. براي اطلاعات بيشتر در مورد كلاهبرداري، مقاله بعدي را از دست ندهيد. داشتن وكيل شكايت از كلاهبرداري يكي از بهترين راه ها براي شكايت است.

تقلب و تعريف آن
بر اساس ماده 1 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري (مصوب 28/6/1364 مجلس شوراي اسلامي و مجمع تشخيص مصلحت نظام) كلاهبرداري به شرح زير تعريف شده است:

«كسي كه مردم را با حيله و كلاهبرداري به وجود شركت‌هاي خيالي يا تجارتخانه‌ها يا كارخانه‌ها يا مؤسسات يا تصاحب اموال و قدرت‌هاي ساختگي فريب دهد يا به چيزهاي غيرواقعي اميدوار باشد يا مردم را از حوادث و رويدادهاي غيرواقعي بترساند. نام يا عنوان جعلي مي گيرد و با استفاده از يكي از وسايل مذكور يا ساير وسايل متقلبانه، وجوه، اموال، اسناد، حواله ها، قبوض يا حساب هاي دريافتني و مانند آن را به دست مي آورد و از اين طريق مال ديگري را تصاحب مي كند. كلاهبردار محسوب مي شود.»

كلاهبرداري يكي از جرايم عليه مال است و شرايطي براي ارتكاب آن دارد كه در زير به آنها اشاره مي شود. براي طرح دعواي كلاهبرداري به وكيل شكايت كلاهبرداري مراجعه كنيد و اموال گمشده خود را پس بگيريد.

كلاهبرداري يك جرم مركب است كه زماني اتفاق مي افتد كه سه چيز اتفاق مي افتد:

1- توسل به وسايل متقلبانه (حيله و كلاهبرداري): در كلاهبرداري نحوه ارتكاب جرم موضوعيت دارد و تحصيل مال بايد از طريق متقلبانه باشد و اگر مرتكب مال را بدون توسل به كلاهبرداري تصرف كرده باشد. ، كلاهبرداري محقق نمي شود.

2- فريب ديگر: برخلاف ماهيت كلاهبرداري دستگاه ها كه با معيار خاصي سنجيده مي شود، در سهل انگاري و فريب قرباني، جنبه شخصي بررسي مي شود. اين بدان معناست كه كلاهبرداري زماني محقق مي شود كه مال گمشده در واقع توسط كلاهبردار فريب خورده باشد.

3- گرفتن مال غير: اگر با توسل به متقلبانه و فريب ديگري، مال تملك و سرقت نشود، كلاهبرداري محقق نشده است. به عبارت ديگر، كلاهبرداري مانند سرقت، جرم مقيد به نتيجه است، يعني بايد مال ديگري را تملك كرد.

اگر شخصي با توسل به دستگاه هاي ذكر شده اموال شما را دزديده باشد، نياز به طرح دعوي داريد كه توسط افراد غير متخصص انجام نمي شود. بنابراين پيشنهاد آوا وكيل اين است كه يك وكيل شكايت كلاهبرداري استخدام كنيد كه به عنوان مال گمشده از شما دفاع كند و حقوق شما را بازپس گيرد. وكيل شكايت كلاهبرداري همه موانع را برطرف مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۱۴ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

نقش وكيل در رسيدگي و پيگيري دعاوي ملكي


نقش وكيل در دعاوي ملكي به ويژه در روند پرونده خود را نشان مي دهد. آيا نقش خواهان با طرح دعوي خاتمه مي يابد؟ آيا متهم مي تواند در جلسه شركت نكند و وكيل ملكي نداشته باشد و اميدوار باشد كه محكوم نشود؟ آيا پرونده ملك نياز به پيگيري دارد؟ آيا مي توان پاسخ برخي از سوالات را شخصا به شعبه تحويل داد تا روند كار تسريع شود؟ آيا همه اعضاي جامعه به طور مرتب اطلاعات خود را بررسي مي كنند و از همه اطلاعيه ها مطلع مي شوند؟

بد نيست بدانيد انجام كليه مراحل پيگيري پرونده و انجام دستورات قاضي دادگاه بر عهده وكيل مدني مي باشد. به عنوان مثال از پرداخت هزينه كارشناسي به شما اطلاع داده مي شود. همچنين از اخذ تئوري كارشناسي و مطالعه آن مطلع خواهيد شد. و در مهلت مقرر مي توانيد در مورد اعتراض يا عدم اعتراض نظر دهيد. آيا مطمئن هستيد كه اين كار را با حسن نيت و در فرصت هاي مقرر قانوني انجام مي دهيد؟ يك وكيل ملكي تمامي اين اقدامات را به صورت حرفه اي انجام مي دهد. او در تاريخ هاي مشخص و ساير تاريخ ها نيز به دادگاه مي رود. او روند پرونده را دنبال مي كند تا ببيند حقوق موكلش تضييع نشود. كليه وظايف قانوني را در مهلت تعيين شده انجام مي دهد و از بروز مشكلاتي مانند انقضاي مهلت و رد موعد جلوگيري مي كند.

وكيل همراه در دعاوي ملكي كيست؟
نقش وكيل ملكي چيست؟ افراد ممكن است به دلايل مختلف نتوانند در دعاوي ملكي خود وكيل ملكي بگيرند. اما مي توانند از دانش، تخصص و مهارت يك وكيل ملكي در كنار هم استفاده كنند. يعني از وكيل مدني خود مي خواهند كه شكايت و دادخواست و لايحه اي تنظيم كند بدون اينكه به او وكالت رسيدگي كند. پس وكيل املاك همراه، وكيلي است كه مي توانيد قبل و بعد از جلسه، طي مشاوره حقوقي حضوري يا تلفني و آنلاين از دانش، مهارت و تخصص وي بهره ببريد و از نظرات كارشناسي او در حل مشكل خود استفاده كنيد.

نقش وكيل ملكي در رفع شبهات موكل
چه كسي مسئول پاسخگويي به سوالات ذهن مشتري است؟ چه كسي به مشتري توضيح مي دهد كه با چه مسائلي مواجه است؟ چه كسي فضاي شنيداري را براي مشتري سازگار مي كند؟ چه كسي به نگراني هاي مشتري با آرامش پاسخ مي دهد؟ قطعا وكيل ملكي تنها فردي است كه با رعايت قوانين و رويه هاي عملي دادگاه ها مي تواند به موكل خود آرامش خاطر دهد. يكي از مهمترين ويژگي هاي يك وكيل ملكي خوب اين است كه هميشه به سوالات مشتري به صورت قابل فهم و ساده پاسخ دهد.

مزاياي مشاوره حقوقي با وكيل ملكي چيست؟
خوب است بدانيد كه بسياري از نكات مهم و اساسي پرونده در جلسات مشاوره به شما گفته مي شود. مثل اينكه آيا مداركي كه داريد مورد قبول دادگاه است يا خير؟ ارزش سند عادي كه به آن مراجعه مي كنيد چقدر است؟ دادگاه چه تحقيقاتي براي درخواست شما خواهد داشت؟ هزينه دعاوي حقوقي يا كيفري شما چقدر خواهد بود؟ آيا دعواي شما نياز به كارشناس دارد؟ آيا ابتدا بايد بيانيه بفرستيد؟ وكيل ملكي پاسخگوي تمامي موارد ذكر شده خواهد بود.

نقش وكيل در صلح و حل و فصل دعاوي ملكي
بد نيست بدانيد كه بسياري از پرونده هاي قضايي به آرامش ختم مي شود. يعني طرفين با شركت در جلسه، شرايط مورد توافق خود را ارائه مي كنند. سپس با توجه به آن توافقات و شرايط پذيرفته شده، گزارش اصلاحي صادر مي شود. حال سوال اين است كه آيا شما درك كاملي از آنچه با آن موافقت مي كنيد داريد؟ آيا از آثار حقوقي شرطي كه به آن رضايت داديد آگاه هستيد؟ منظورتان اين است كه چه تعهدات و وظايفي را بر عهده گرفته ايد؟ شما مي توانيد از يك وكيل ملكي بخواهيد كه تمامي موارد ذكر شده را انجام دهد. يك وكيل ملكي مي تواند با توجه به خواسته ها و علايق شما با طرف مقابل به مذاكره صلح و سازش بپردازد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۳۳ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

وكيل املاك


امروزه با گسترش معاملات ملكي بين مردم، در نتيجه اختلافات بين مردم نيز افزايش يافته است. .. يكي از علل اختلاف طرفين قرارداد است
اختلافات ملكي
امروزه حجم زيادي از پرونده هاي مطرح شده در دادگستري مربوط به دعاوي ملكي است، با توجه به ارزش اقتصادي املاك لطفا در صورت بروز اختلاف بر سر مسائل ملكي با يك وكيل مجرب در زمينه تخصصي مشورت نماييد. استفاده از خدمات حقوقي وكيل را به شما پيشنهاد مي كنيم. او متخصص و با تجربه در دعاوي ملكي است.

براي امور تخصصي املاك و ثبت به وكيل مراجعه فرماييد
وكيل متخصص ثبت و املاك با آگاهي كامل از قوانين و مقررات ثبتي و املاك و با تجربه بالا در امور املاك و مستغلات قطعا بهترين گزينه براي شما براي مشاوره در امور املاك است، لطفا با دانش معامله كنيد.
چرا وكيل ملكي؟
متأسفانه اكثر وكلا در زمينه هاي مختلف حقوقي و كيفري سعي در جذب پرونده دارند كه در نتيجه دعاوي ملكي باعث افت كيفيت و كم كارايي مي شود كه وكالت در اين زمينه نياز به تجربه و تخصص بالايي دارد. و تجربه بالا و بررسي همه جوانب به شما كمك مي كند تا در سريع ترين زمان ممكن به حقوق خود برسيد.
مهمترين مطالبات ملكي كدامند؟
از جمله مهمترين دعاوي ملكي مي توان به دعاوي الزام به تنظيم سند رسمي، خلع يد، مطالبه خسارت ايام تصرف، تخصيص و افراز املاك و دستور فروش، رفع تصرف عدواني، واگذاري اموال، الزام به صدور. يك پروانه ساختماني، تقاضا براي قيمت زمين. اعتراض به ملي شدن زمين، اعتراض به نظر كميسيون ماده 12 قانون اراضي شهري در اعلام مساعد بودن زمين، دعواي منابع طبيعي، دعواي شهرداري، اعتراض به آراي كميسيون در ماده 100. شهرداري، مطالبه قيمت زمين از نهادهاي دولتي، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و باغات، اعتراض به كميسيون، مطالبات سرقفلي و حق تملك يا تجارت يا تجارت، حقوق معابر، حقوق رودخانه ها و مسائل قانوني آن، چاه آب و مسائل حقوقي آنها و غيره
نقش وكيل ملكي در انتخاب نوع دعوا چيست؟
نقش يك وكيل ملكي در انتخاب نوع دعوا اين است كه بهترين پيشنهاد را به شما ارائه دهد. كه دعواي شما نياز به طرح از طريق دادگاه هاي قانوني دارد يا بايد مراحل كيفري را طي كنيد. پس از اين مرحله، يعني تشخيص حقوقي يا كيفري بودن موضوع، نوبت به انتخاب نوع دعاوي در دسته دعاوي مالكيت حقوقي مي رسد؟ آيا بايد وفاي به تعهد را مطالبه كنيم يا نياز به تنظيم سند رسمي داشته باشيم؟ يك وكيل ملكي عنوان حقوقي صحيح دعوي شما را به شما مي گويد.

وكيل ملكي پس از ارائه نظر كارشناسي خود مبني بر اينكه دعواي شما جنبه كيفري دارد و بايد به اين صورت رسيدگي شود به شما مي گويد كه براي ملك مورد اختلاف چه عنوان كيفري را اتخاذ كنيد. مثلاً دعواي اخلال در اموال يا تصرف عدواني و مانند آن بايد به صورت صحيح و قانوني اقامه شود.
نقش وكيل در دفاع و جلسه دادگاه
نقش وكيل ملكي در دادگاه چيست و چگونه از حقوق موكل دفاع مي كند؟ آيا موكل از تمام اسناد احتمالي كه ممكن است در دست طرف دعوا باشد مطلع است؟ آيا مي دانيد اگر طرف مقابل دعواي شما اعم از شاكي يا خوانده شواهد جديدي در جلسه دادرسي ارائه كند چه بايد بكنيد؟ دفاع در جلسه دادگاه اعم از حقوقي يا كيفري چگونه است؟ خوب است بدانيد در جلسات مشاوره حقوقي كه با وكيل ملكي برگزار مي شود، كليه اسناد و مدارك در دست موكل بررسي و مطالعه مي شود. بسته به موضوع دعوي، وكيل ملكي ممكن است از موكل بخواهد مدارك ديگري را نيز ارائه كند. سپس از مشتري مي پرسد كه آيا از مدارك طرف مقابل اطلاع دارد؟

يكي از مهمترين مزاياي حضور وكيل در جلسه، آمادگي وكيل براي دفاع از حقوق موكل در مقابل دفاعيات طرف مقابل است. مشتري ممكن است به دليل استرس يا عجله در پاسخگويي نتواند از حقوق خود آنطور كه شايسته است دفاع كند. با اين حال، با توجه به تجربه و تخصص خود، يك وكيل ملكي هميشه آماده دفاع حتي در برابر شواهد جديد است. تنظيم لايحه يكي از مهمترين مزاياي استخدام وكيل ملكي است. ممكن است به دلايل زيادي جلسه دادرسي مطابق ميل مشتري پيش نرود. وكيل ملكي قبل از شركت در جلسه دفاعيه خود را مي نويسد و پس از اخذ دستور ثبت آن را ضميمه پرونده مي كند. در روز جلسه با خيال راحت كه تمامي دفاعيات خود را در پرونده نوشته است، دفاعيات شفاهي خود را تقديم قاضي مي كند. تنظيم شكايت د تنظيم دادخواست در كنار تنظيم لايحه دفاعيه از مهمترين مزاياي استخدام وكيل مدني است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۲:۲۰ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

هزينه وكيل طلاق

 

 

هزينه وكيل طلاق يك طرفه

وكلاي زيادي در كشور وجود دارند كه حتي براي ساده ترين پرونده هاي حقوقي مبالغ هنگفتي را دريافت مي كنند. اين امر باعث شده تا مردم از وكيل گرفتن خودداري كنند و مشكلات خود را به تنهايي حل كنند كه در نهايت باعث شكست آنها مي شود. زوجين پس از طلاق نيز دچار مشكل مالي مي شوند و علاوه بر مخارج خود بايد براي طلاق هزينه كنند اعم از هزينه هاي حقوقي، هزينه هاي مربوط به حقوق طرف مقابل و... بنابراين هزينه وكيل نيز مي باشد. يك نگراني براي آنها

ماده 1130 مكمل ماده 1119 قانون مدني است كه به شرح زير نوشته شده است:

 


اگر مدت عقد موجب عسر و حرج زوجه باشد، مي تواند به حاكم شرع مراجعه و تقاضاي طلاق كند. اگر موارد فوقعسر و حرج در دادگاه ثابت مي شود، دادگاه مي تواند زوج را به طلاق اجباري كند و در صورت عدم امكان اجبار با اذن حاكم شرع طلاق داده مي شود.

 


تبصره (1397/4/29) - عسر و حرج موضوع اين مقاله به وجود آمدن حالتي است كه ادامه زندگي را براي زوجه مشكل و تحمل آن را مشكل مي‌كند و موارد زير در صورت تأييد دادگاه صالح از مصاديق عسر و حرج محسوب مي شود:

 


ترك زندگي خانوادگي توسط همسر براي حداقل شش ماه متوالي يا نه ماه متناوب در يك سال بدون عذر موجه.

اعتياد همسر به يكي از انواع مواد مخدر يا اعتياد وي به مشروبات الكلي كه باعث اختلال در زندگي خانوادگي شده و امتناع يا عدم امكان اجبار وي به ترك

ضرب و شتم يا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج كه برحسب حال زوجه قابل تحمل نباشد.

همسر مبتلا به بيماري رواني صعب العلاج يا ساري يا هر بيماري صعب العلاج ديگري كه زندگي مشترك را مختل كند.

علاوه بر موارد فوق، هر مورد ديگري كه موجب عسر و حرج زن باشد با استناد به آن قابل طلاق است. اما در اين موارد هزينه طلاق يك طرفه بايد توسط وكيل پرداخت شود. در اين موارد وكيل با اسناد معتبر و محكمه پسند از موكل خود دفاع مي كند. بديهي است كارشناس حقوقي اظهارات خود را بيان مي كند و دادگاه را در صدور حكم طلاق بهتر قانع مي كند.

 


اگر صيغه طلاق از طريق طلاق غير توافقي صادر شود، مهريه باقي مي ماند و مرد بايد تمام حقوق خود را بپردازد. در مواقعي كه مرد از پرداخت مهريه امتناع مي كند، مي توانيد با پرداخت حق الزحمه وكيل طلاق يك طرفه يا وكيل مهريه حق را بگيريد.

 


يكي از موارد ديگري كه زن مي تواند طلاق دهد در ماده 1129 آمده است:

 


«در صورت امتناع زوج از دادن نفقه و عدم اجراي حكم و الزام او به پرداخت نفقه، زوجه مي‌تواند براي طلاق به حاكم رجوع كند و حاكم زوج او را مجبور به طلاق كند، همين‌طور است. اگر شوهر نتواند نفقه بدهد».

 


نفقه يكي از حقوق زن است كه در هر صورت بايد پرداخت شود. عواقب كيفري عدم پرداخت نفقه به زندان و عواقب قانوني آن طلاق است. در وهله اول دادگاه مرد را به پرداخت نفقه محكوم مي كند و در صورت ادامه امتناع مرد از پرداخت آن، زن مي تواند خود را طلاق دهد. در چنين شرايطي با پرداخت حق الزحمه وكيل طلاق يك طرفه مي توانيد خيلي سريعتر و راحتتر به نتيجه دلخواه برسيد. همچنين قابل ذكر است كه طلاق مانعي براي دريافت نفقه نيست و زن مي تواند پس از طلاق تقاضاي نفقه كند. ميزان نفقه را دادگاه با توجه به شرايط زن تعيين مي كند و مرد به پرداخت آن محكوم مي شود. همچنين اگر بعد از طلاق، زن از مرد حامله شود، مرد بايد تا زمان لقاح نفقه زن را بپردازد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۳:۵۱ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)

نكات طلاق توافقي

 

 

آيا طلاق توافقي ايراد دارد؟

پاسخ اين سوال در تعريف طلاق توافقي نهفته است. طلاق توافقي نوعي طلاق است كه در آن طرفين به طلاق توافق كرده و هر دو به جدايي رضايت داده اند. در اينجا دادگاه با توجه به رضايت طرفين، حكم طلاق را سريعتر ساده مي كند. بنابراين اعتراض به طلاق توافقي بي معني است و در مورد اين كه آيا طلاق توافقي قابل اعتراض است يا خير بايد گفت. اما ممكن است در جريان صدور حكم طلاق توافقي يكي از طرفين به طلاق اعتراض كند و ادعا كند كه نمي خواهد طلاق بگيرد. در اين صورت روند طلاق كاملا متفاوت خواهد بود.

 


وقتي فردي ادعا مي كند كه نمي خواهد طلاق بگيرد، بلافاصله طلاق از مقوله طلاق توافقي خارج مي شود و در موارد مربوط به طلاق غير توافقي بررسي مي شود. در اين صورت اگر طلاق از طرف مرد غير توافقي باشد، حكم راحت تري صادر مي شود و كافي است تمام حقوق زن يعني مهريه و اجرت متعارف را در طول مدت بپردازد. ازدواج، براي دريافت حكم طلاق. اما اگر طلاق از طرف زن باشد، روند طولاني در انتظار او خواهد بود. ايراد ديگري كه ممكن است به طلاق توافقي وارد شود، اعتراض رفتاري زوجين است. يعني طرفين براي صدور طلاق به دفتر ثبت طلاق مراجعه نكنند.

 


در صورتي كه زن براي صدور حكم طلاق و ثبت آن اقدام نكند، مرد يا وكيل او به راحتي مي توانند صيغه طلاق را صادر و بدون حضور زن طلاق را يك طرفه ثبت كنند.

اما اگر مرد براي ثبت طلاق و صدور حكم طلاق به دفترخانه مراجعه نكند، زن نمي تواند طلاق بگيرد. براي صحت و سقم طلاق بايد مرد حاضر باشد در غير اين صورت طلاق ثبت نمي شود.

در طلاق غير توافقي، ايراد مخالف طلاق توافقي است. چون يكي از طرفين به تنهايي با اظهارات خود صيغه طلاق را دريافت مي كند، طرف مقابل مي تواند به صدور حكم اعتراض كند. در اين صورت اعتراض زن راه به جايي نمي برد زيرا مرد با پرداخت حقوق مي تواند طلاق بگيرد. اما مرد مي تواند در طلاق غير توافقي به صدور حكم طلاق اعتراض كند و حكم را مسترد كند. لازم به ذكر است رسيدگي به كليه موارد فوق در صلاحيت دادگاه خانواده مي باشد.

مشكلات خانوادگي يكي از مهمترين مشكلاتي است كه حل آن دغدغه هر جامعه اي است. همه جوامع در سراسر جهان به مسئله خانواده اهميت زيادي مي دهند و قوانين خاصي را براي حل مشكلات آن تدوين كرده اند. كشور ايران نيز از اين قاعده مستثني نبوده و براي حل مشكلات خانواده از طريق قانون قوانيني را تدوين كرده و دادگاه خانواده را در صلاحيت رسيدگي به اين مشكلات قرار داده است. اما ورود به دادگاه ها قوانين خاص خود را دارد كه يكي از آنها داشتن وكيل است.

 


طلاق يكي از مهم ترين مواردي است كه دادگاه خانواده به صورت روزانه به درخواست هاي مربوط رسيدگي مي كند. با توجه به مشكلات روزافزون جامعه ايران، بديهي است كه خانواده به عنوان مهمترين نهاد در كانون توجه قرار گرفته و پس از آن تقاضاي طلاق بالا خواهد رفت. اما هر كشوري در تلاش است تا از افزايش آمار طلاق خود جلوگيري كند و به همين دليل دادگاه ها سعي دارند روند صدور حكم طلاق را طولاني تر و دشوارتر كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۲:۵۰ توسط:احمد طيبي موضوع: نظرات (0)