وکیل متخصص در مشهد وکیل متخصص در مشهد .

وکیل متخصص در مشهد

نحوه محاسبه نفقه زن


در صورتی که زن و مرد بر سر میزان نفقه توافق کرده باشند در این صورت نیازی به مراجعه به مراجع ذیربط نیست. اما در صورت عدم توافق در مورد آن، شکایت در شورای حل اختلاف مطرح می شود. در این صورت دادگاه شخصاً وارد شده و نفقه زن را محاسبه می کند. گاهی ممکن است به درخواست طرفین، پرونده تعیین نفقه به کارشناس مربوطه ارجاع شود که نفقه با توجه به شرایط زن اعم از سن، تحصیلات و شرایط خانوادگی تعیین می شود. اگر میزان نفقه را کم می دانید می توانید از طریق وکیل نفقه خود قبض افزایش آن تهیه و به دادگاه ارسال کنید. همچنین اگر نفقه ثابت برای شما سنگین است می توانید برای کاهش نفقه قبض بنویسید و به دادگاه ارائه دهید. در تمامی این موارد بهتر است از وکیل نفقه کمک بگیرید تا روند کار خود را تسریع و تسهیل کند.

یکی از مواردی که در طرح دعوای مطالبه نفقه احساس می شود، حضور وکیل مجرب نفقه است. زیرا وکیل از تمامی مراحل و راه های مطالبه نفقه آگاه بوده و از مسیر صحیح وارد می شود. بهترین وکیل نفقه کسی است که شرایط شما را به درستی ارزیابی کرده و مدارکی برای اثبات آن به دادگاه تهیه کند. لازم به ذکر است که دیدگاه شما از دیدگاه یک وکیل بسیار متفاوت است و مسیری که طی می کنید ممکن است با مسیر یک وکیل متفاوت باشد و قطعاً این متخصص است که بهترین ها را از نظر حقوقی تشخیص می دهد. از دید مطالبه حق و به دست آوردن آن ممکن است کار آسانی نباشد، اما قانون بسیار ساده است. مراجعه به متخصصی که وکیل نگهداری در این زمینه است، راهی برای احقاق حقوق شماست.
شرایط عدم پرداخت نفقه زوجه
در ماده 1108 قانون مدنی آمده است:

اگر زن بدون مانع مشروع از انجام وظایف زوجیت امتناع کند، مستحق نفقه نخواهد بود.»

البته منظور از این ماده این نیست که پرداخت نفقه منوط به انجام تکالیف زوجیت است، بلکه منظور این است که نفقه باید پرداخت شود مگر اینکه زوجه به وظایف زوجیت عمل نکند. اما اگر زن از شوهر خود تمکین نکند، خیانتکار شناخته می شود و طبق قانون مستحق نفقه نخواهد بود. وکیل نفقه راهنمای شماست.

همچنین در مقاله بعدی به آن اشاره شده است:

«نفقه زن مطلقه در مدت عده بر عهده شوهر است، مگر اینکه طلاق در حال وقوع باشد، اما اگر عده ناشی از فسخ نکاح یا طلاق باشد، زن حق نفقه ندارد مگر اینکه طلاق در حال وقوع باشد. در صورت بارداری از شوهر که در این صورت تا زمان لقاح حق نفقه خواهد داشت.

طلاق رجعی به طلاقی گفته می شود که در آن طرفین تا پایان مدت فرصت دارند به یکدیگر رجوع کنند در حالی که در طلاق فوری جدایی بلافاصله صورت می گیرد. حال اگر طلاق رجعی باشد زن تا پایان دوره حق نفقه دارد مگر اینکه به وظایف خود عمل نکند (از شوهر تبعیت نکند، تمکین نکند و ...). اگر طلاق دوطرفه باشد یا نکاح باطل شده باشد زن دیگر مستحق نفقه نیست (مگر اینکه در ضمن عقد نفقه نگرفته باشد که در این صورت می تواند نفقه ضمن عقد را از طریق دادگاه مطالبه کند). اگر زنی پس از طلاق از شوهر خود حامله باشد تا زمان تولد فرزند حق دریافت نفقه دارد. اگر همسر شما طبق قانون مستحق دریافت نفقه نیست، اما آن را درخواست کرده است، برای دفاع در برابر درخواست نفقه به وکیل نیاز دارید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۶:۱۹ توسط:احمد طیبی موضوع: نظرات (0)