وکیل متخصص در مشهد وکیل متخصص در مشهد .

وکیل متخصص در مشهد

مشاوره حقوقی جرایم پزشکی

ممکن است افراد زیادی را در اطراف خود دیده باشید که پس از مراجعه به پزشک و انجام درمان یا جراحی به هر دلیلی از پزشک خود و عملکرد او راضی نیستند. این پدیده را بیشتر در انجام جراحی های زیبایی می بینیم. گاهی پیش می آید که پزشک در درمان بیمار خود کوتاهی می کند یا مرتکب اشتباه می شود که در این صورت امکان احقاق حق بیمار توسط مراجع قضایی وجود دارد. جرایم پزشکی انواع مختلفی دارد و برای احقاق حق در این زمینه باید از فردی آگاه و مجرب در زمینه دعاوی جرایم پزشکی استفاده کرد و از مشاوره حقوقی جرایم پزشکی بهره مند شد. اگر می خواهید درباره مشاوره حقوقی جرایم پزشکی اطلاعاتی کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

جرایم پزشکی

همانطور که گفته شد گاهی ممکن است اشتباهی در رابطه پزشک و بیمار رخ دهد و جرایم پزشکی توسط پزشک مربوطه انجام شود. حتی اگر پزشک قبل از انجام عمل جراحی از بیمار یا قیم او امضای برائت بگیرد، باز هم در صورت قصور پزشکی مسئولیت کیفری خواهد داشت که در این صورت مشاوره حقوقی جرایم پزشکی به فرد ارائه می شود. جرایم پزشکی شامل انواع مختلفی است که در صورت سهل انگاری و اثبات آن پزشک قطعا مجازات می شود. پزشک وظایف خاصی دارد که اگر عمداً یا به دلیل سهل انگاری به وظایف خود عمل نکند، بیمار می تواند از طریق مراجع قضایی از او شکایت کند و حق قانونی خود را بگیرد، مثلاً پزشک موظف است اسرار بیمار را فاش نکند. سایرین و صدور گواهی خلاف واقع توسط پزشک یکی از جرایم پزشکی است و یا مثلاً اگر پزشک در صورت عدم لزوم عمل جراحی انجام دهد این نیز جزو جرایم پزشکی محسوب می شود. اگر خدای ناکرده در رابطه با پزشک خود با خطا یا سهل انگاری مواجه شدید، بهتر است در اسرع وقت از مشاوره حقوقی جرایم پزشکی استفاده کنید. در ادامه بیشتر در مورد قصور پزشکی صحبت خواهیم کرد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. نیاز به مشاوره حقوقی جرایم پزشکی نیز در زیر مشخص شده است.

 

منظور از قصور پزشکی چیست؟

در دنیای پزشکی و در رابطه پزشک و بیمار ممکن است مشکلات و خطاهایی پیش بیاید و نتیجه معمولی که از درمان انتظار می رود به دست نیاید و نیاز به مشاوره حقوقی در جرایم پزشکی شود. کاسور در لغت به معنای کوتاهی، شکست، بد خدمتی، سستی و خطا است. به این ترتیب هرگونه خطا، بی حوصلگی و بی احتیاطی پزشک در درمان بیمار یا مراقبت های بعد از جراحی وی نوعی قصور پزشکی تلقی می شود که موجب نارضایتی و یا گاه شکایت بیمار می شود.

 

آیا قصور پزشکی همان قصور پزشکی است؟

خیر بسیاری از افراد ممکن است فکر کنند وقتی صحبت از سهل انگاری یا اشتباه پزشک می شود، به معنای همان نقص پزشکی است. اما بد نیست بدانید که این دو از بسیاری جهات با هم متفاوت هستند. همانطور که گفته شد قصور پزشکی نوعی خطا، بی احتیاطی یا بی احتیاطی پزشک است که سهوا و بدون عمد و عمد اتفاق می افتد. اما در قصور پزشکی، برعکس، خطای پزشک با سنت، قصد و اراده قبلی همراه است و عمدی است. مشاوره حقوقی جرایم پزشکی در هر دو حالت ارائه خواهد شد.

 

مشاوره حقوقی جرایم پزشکی

با مفهوم قصور پزشکی آشنا شدیم. حال بهتر است به اهمیت این نکته اشاره کنیم که قصور پزشکی شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم قصور پزشکی به معنای هرگونه قصور، بی احتیاطی و سهل انگاری پزشک در انجام وظایف خود است. علاوه بر این، اگر پزشک در حین درمان و انجام وظیفه بخواهد اسرار بیمار خود را فاش کند، بیمار خود را به هر نحوی فریب یا گمراه کند، موازین و موازین شرعی، قانونی و علمی را رعایت نکند، سعی در گمراهی می کند. آگهی ها. و ارتکاب اعمال خلاف موازین اسلامی و اخلاقی. همه اینها نوعی قصور پزشکی است که پزشک به خاطر آن مجازات خواهد شد. مشاوره حقوقی جرائم پزشکی با شما خواهد بود.

 

آیا زیر میز رفتن نوعی قصور پزشکی است؟

نه شاید دیده یا شنیده باشید که برخی از پزشکان به هر دلیلی در پزشکی رشوه می گیرند. بد نیست بدانید این عمل قصور پزشکی محسوب نمی شود و تخلف جداگانه ای است. این تخلف نوعی تخلف انضباطی محسوب می شود و از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و یا هیأت های انتظامی نظام پزشکی قابل پیگیری است.
مرجع صالح قضایی در جرایم قصور پزشکی

یکی از موضوعات مهم برای طرح هر شکایتی، انتخاب مرجع صالح قضایی برای رسیدگی به آن است. مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی، دادگاه های عمومی، انقلاب و شورای حل اختلاف است. البته لازم به ذکر است که در شهرهایی مانند تهران و برخی از استان هادر این خصوص دادگاهی جداگانه به نام دادگاه ویژه پزشکی و دارویی تعیین شده است.

 

جرم قصور پزشکی جنبه کلی دارد!

شایان ذکر است تخلفاتی که قصور پزشکی محسوب می شود، به جز موارد استثنایی، علاوه بر جنبه خصوصی، جنبه عمومی نیز دارد. مشاوره حقوقی برای جرایم پزشکی شما را راهنمایی می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۲:۲۵ توسط:احمد طیبی موضوع: نظرات (0)