وکیل متخصص در مشهد وکیل متخصص در مشهد .

وکیل متخصص در مشهد

وکیل شکایت کلاهبرداری

در طول تاریخ همواره افرادی بوده اند که به حق خود راضی نبوده و با توسل به ابزار سعی در تصرف اموال دیگران داشته اند. وجود این افراد باعث شده است که قانونگذاران همواره سعی در منع این اعمال و مجازات آنها داشته باشند. یکی از مواردی که متأسفانه امروزه بسیاری از افراد به آن دچار می شوند، کلاهبرداری است. تعداد افرادی که مرتکب این عمل می شوند کم نیست، به همین دلیل قانون به طور ویژه با آن برخورد کرده و با توجه به شدت و میزان آن مجازاتی برای مرتکبان تعیین کرده است. این قانون باعث شده مردم برای بازگرداندن اموال خود به دستگاه قضایی مراجعه کنند. اما از آنجایی که برخی از این کلاهبرداری ها با مبالغ هنگفتی انجام می شود، پرونده های مربوط به آن و بازپس گیری وجوه دشوارتر می شود. در این صورت است که نیاز به کارشناس در این زمینه کاملا احساس می شود و آسیب دیدگان برای نوشتن دادخواست و طرح دعوی به وکیل شکایت کلاهبرداری مراجعه می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاهبرداری، مقاله بعدی را از دست ندهید. داشتن وکیل شکایت از کلاهبرداری یکی از بهترین راه ها برای شکایت است.

تقلب و تعریف آن
بر اساس ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری (مصوب 28/6/1364 مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام) کلاهبرداری به شرح زیر تعریف شده است:

«کسی که مردم را با حیله و کلاهبرداری به وجود شرکت‌های خیالی یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا مؤسسات یا تصاحب اموال و قدرت‌های ساختگی فریب دهد یا به چیزهای غیرواقعی امیدوار باشد یا مردم را از حوادث و رویدادهای غیرواقعی بترساند. نام یا عنوان جعلی می گیرد و با استفاده از یکی از وسایل مذکور یا سایر وسایل متقلبانه، وجوه، اموال، اسناد، حواله ها، قبوض یا حساب های دریافتنی و مانند آن را به دست می آورد و از این طریق مال دیگری را تصاحب می کند. کلاهبردار محسوب می شود.»

کلاهبرداری یکی از جرایم علیه مال است و شرایطی برای ارتکاب آن دارد که در زیر به آنها اشاره می شود. برای طرح دعوای کلاهبرداری به وکیل شکایت کلاهبرداری مراجعه کنید و اموال گمشده خود را پس بگیرید.

کلاهبرداری یک جرم مرکب است که زمانی اتفاق می افتد که سه چیز اتفاق می افتد:

1- توسل به وسایل متقلبانه (حیله و کلاهبرداری): در کلاهبرداری نحوه ارتکاب جرم موضوعیت دارد و تحصیل مال باید از طریق متقلبانه باشد و اگر مرتکب مال را بدون توسل به کلاهبرداری تصرف کرده باشد. ، کلاهبرداری محقق نمی شود.

2- فریب دیگر: برخلاف ماهیت کلاهبرداری دستگاه ها که با معیار خاصی سنجیده می شود، در سهل انگاری و فریب قربانی، جنبه شخصی بررسی می شود. این بدان معناست که کلاهبرداری زمانی محقق می شود که مال گمشده در واقع توسط کلاهبردار فریب خورده باشد.

3- گرفتن مال غیر: اگر با توسل به متقلبانه و فریب دیگری، مال تملک و سرقت نشود، کلاهبرداری محقق نشده است. به عبارت دیگر، کلاهبرداری مانند سرقت، جرم مقید به نتیجه است، یعنی باید مال دیگری را تملک کرد.

اگر شخصی با توسل به دستگاه های ذکر شده اموال شما را دزدیده باشد، نیاز به طرح دعوی دارید که توسط افراد غیر متخصص انجام نمی شود. بنابراین پیشنهاد آوا وکیل این است که یک وکیل شکایت کلاهبرداری استخدام کنید که به عنوان مال گمشده از شما دفاع کند و حقوق شما را بازپس گیرد. وکیل شکایت کلاهبرداری همه موانع را برطرف می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۱۴ توسط:احمد طیبی موضوع: نظرات (0)